Decarbonizarea motoarelor – intre mit si realitate

Decarbonizarea motoarelor – intre mit si realitate
Distribuie daca iti place articolul

O masina rulata, poate fi de cele mai multe ori mai putin performanta decat una noua, iar unul dintre motivele care contribuie la scaderea performantelor este acumularea depunerilor de calamina in interiorul motorului termic.

Calamina este practic o funingine care este cauzata de fumul recirculat prin motor rezultat din rearderea unei parti din gazele de esapament.
Acest fum se depunde in general pe supape, iar cel mai adesea pe supapele de admisie aer, care cu timpul incep sa fie congestionate si astfel motorul va primi mai putin oxigen necesar unei arderi optime, si implicit functionarii corecte.

Calamina se poate depune inclusiv in interiorul cilindrului, reducand din volumul necesar pentru compresia corecta, iar depunerile in cantitati mari pot cauza chiar si detonatii necontrolate, ceea ce va reduce durata de viata a motorului.

Pentru a preintampina astfel de probleme si a scapa de calamina depusa, se poate aplica varianta clasica de interventie, care presupune desfacerea motorului si curatarea acestuia completa, piesa cu piesa, ceea ce ar presupune multe ore de munca, precum si costuri foarte mari.

Din fericire, exista o alta modalitate mai simpla si mai putin costisitoare, care presupune injectarea de hidrogen gazos in interiorul motorului prin admisia de aer.
Acest fenomen poate fi eficient deoarece cauzeaza marirea temperaturii de ardere, ceea ce poate duce la arderea completa a depunerilor din interiorul cilindrului, precum si la curatarea supapelor de admisie.

Procesul de decarbonizare cu hidrogen poate dura cateva zeci de minute si va costa maxim cateva sute de lei, deci este relativ rapid si ieftin, fiind accesibil aproape oricarui sofer.
Eficienta procesului va fi verificata cu ajutorul unei camere de filmat speciale, care poate surprinde imagini din interiorul motorului, atat inainte, cat si dupa curatare.

In functie de uzura si de tipul motorului, rezultatele pot fi foarte usor de sesizat, ceea ce poate duce catre recomandarea de a efectua acest tratament la fiecare 30.000 Km, pentru ca masina sa functioneze corect.

Intreaga operatiune este efectuata de catre un aparat performant, care va sti exact atunci cand procesul va fi terminat, reducand mult riscurile asociate unei astfel de interventii.
In cazul motoarelor care au o vechime si un kilometraj foarte mare, aceasta operatiune este posibil sa nu aiba efect, in sensul in care respectiva calamina poate fi ultimul factor responsabil pentru lipsa de putere.

Exista si unele riscuri legate de procesul de decarbonizare cu hidrogen, care se pot manifesta in cazul masinilor mai vechi si uzate, in sensul in care temperatura crescuta din interiorul cilindului poate cauza defecte nedorite, putand duce chiar pana la distrugerea motorului.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *