Sfarsitul erei diesel in orase?

Sfarsitul erei diesel in orase?
Distribuie daca iti place articolul

Au fost vremuri in care majoritatea masinilor care circulau prin orasele din Europa erau dotate cu motoare diesel, care la prima impresie ofereau performante mai bune la un consum mai mic, fata de masinile cu motoare pe benzina.

Odata cu adoptarea normei Euro 6, au inceput dificultatile pentru cei mai importanti producatori de masini diesel, in a se adapta exigentelor acesteia.
Astfel a fost posibila aparitia scandalului DieselGate care a demonstrat faptul ca masinile diesel nu pot indeplini in mod corect normele anti poluare, decat cu costuri exorbitante suportate fie de producatori, fie de catre clientii finali.
Fiabilitatea unui motor diesel obisnuit, care indeplineste norma Euro 6, este discutabila, data fiind complexitatea functionala a acestuia.
Din cate stim, arderea corecta a motorinei in interiorul motorului, nu poate fi atinsa decat in conditii aproape perfecte, iar marirea puterii si generarea unei cantitati cat mai mici de fum, devin deziderate greu de indeplinit la costuri competitive.

Motoarele moderne diesel sunt intesate de tehnologii, printre care putem enumera: filtrul de particule, traseul de recirculare a gazelor, turbosuflanta cu geometrie variabila, pompa de vacuum si actuatorii vacuumatici, sistemul de injectie care functioneaza la inalta presiune, sistemul AdBlue, tehnologia start-stop si ungerea pasiva.
Toata aceasta complexitate are scopul de a eficientiza consumul de combustibil, precum si emisiile poluante care sunt responsabile de moartea prematura a zeci de mii de locuitori din zonele aglomerate.

Din pacate motoarele diesel moderne au o mare problema de fiabilitate care apare odata cu trecerea timpului si care poate fi accentuata prin intretinerea necorespunzatoare.
Fiind dotate cu foarte multe sisteme, care prin defectare pot destabiliza functionarea generala intregului motor, aceste masini devin in timp adevarate bombe cu ceas in materie de poluare.
Pretul detinerii si intretinerii unui motor diesel devine din ce in ce mai mare odata cu trecerea timpului, deoarece problemele acestuia sunt mai complexe si mult mai greu de reparat, iar preturile manoperei, componentelor si reviziilor periodice sunt mai mari fata de cele ale unui motor care functioneaza cu benzina.
Totusi consumul si cuplul pe care il genereaza un motor diesel, nu pot fi neglijate de catre soferi, deoarece aceste aspecte reprezinta beneficii importante pe termen scurt.

Fumul negru a inceput sa fie deja caracteristic masinilor diesel mai vechi de 10 ani, care au inceput sa aiba o reputatie destul de slaba in randul soferilor.
Masinile diesel mai noi, dotate cu filtru de particule polueaza mai putin, dar pot provoca adevarate gauri in bugetul posesorilor, pe masura ce respectivul filtru ajunge la capatul vietii si trebuie inlocuit.
O alta problema in randul masinilor diesel dotate cu sistem start-stop este uzura prematura a ambreiajului, iar schimbarea acestuia are costuri foarte ridicate.

Estimam ca in viitor, valoarea de revanzare a masinilor diesel va fi din ce in ce mai mica, pe masura ce acestea devin tot mai complicate, datorita normelor anti poluare stricte pe care vor trebui sa le respecte.
Tinand cont de tendinte, putem concluziona ca cea mai potrivita masina diesel pe care o poti cumpara, va fi una noua, deoarece costurile de utilizare vor fi mult mai mici.
Masinile hibride si cele electrice vor contribui in viitor la reducerea poluarii si la obtinerea unor economii de consum considerabile, deci cel mai probabil masinile diesel vor fi inlocuite de catre acestea.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *