Cand vom vedea pe strazi primele camioane electrice Tesla

Distribuie daca iti place articolul

Au trecut deja aproape 2 ani de cand Elon Musk a prezentat pentru prima data conceptul de camion electric semi autonom, intr-o conferinta in care a uimit asistenta cu performantele noilor produse.
Intentia evidenta a fost aceea de a revolutiona modul si preturile la care marfurile vor putea fi transportate pe sosele, mod de abordare specific vizionarului antrepenor carismatic din Silicon Valley.

Cu o aliura de masini sport, noile camioane si-au facut intrarea pe scena amenajata in curtea fabricii Tesla iar din cabina unuia dintre vehicule, a coborat chiar Musk, fiind imediat aclamat ca un veritabil star rock de catre publicul nerabdator de a afla cum va arata viitorul.

Cu o autonomie de aproximativ 800 de kilometri la o viteza de 100 kilometri pe ora si o incarcare de peste 35 de tone, noile camioane Tesla Semi, pot realiza consumuri de aproximativ 1.2 KW pe Kilometru, ceea ce duce la o estimare a costurilor de rulare la sarcina maxima de aproximativ 0.8 lei/Km sau 80 lei la 100 Km, costuri similare cu cele ale unor masini clsice cu motorizare pe benzina.

Si mai uimitoare este acceleratia de la 0 la 100 Km/ora care se invarte in jurul valorii de 5 secunde, atunci cand camionul nu are remorca cuplata si de 20 de secunde pentru situatia in care acesta tracteaza o remorca incarcata la greutatea maxima admisa de 35 tone.

Coeficientul aerodinamic este similar cu cel al unui glont, acesta fiind de 0.36, valoare cu putin mai buna decat cea al unui Bugatti Veyron.

Echipat cu 4 motoare independente, manevrabilitatea camionului Tesla Semi ofera o experienta de condus similara cu cea unei masini sport, scaunul soferului fiind amplasat chiar in mijlocul cabinei, in centul unui panou de control similar cu cel al unei nave spatiale.

Incarcarea bateriilor poate fi facuta la destinatie in timpul descarcarii marfurilor sau gratuit la statiile solare Tesla care sunt raspandite pe toata suprafata Statelor Unite ale Americii deocamdata.
Putem afirma ca acest camion cu zero emisii va putea functiona integral pe baza de energie solara.

Sistemul de conducere Semi Automat poate conduce autonom pe autostrazi fara interventia soferului, existand premisele instalarii viitoare a sistemului complet autonom, rolul soferului ramanand acela de supraveghetor.

Conectivitarea este de asemenea la inaltime, statusul vehiculului putand fi verificat oricand prin intermediul unei aplicatii instalate pe telefonul mobil.
In conditiile in care toate sistemele camionului vor comunica intre ele, vom a

Siguranta oferita de camion este uimitoare, geamurile cabinei sunt facute sa reziste unei explozii nucleare, ceea ce inseamna ca nu va mai fi nevoie de inlocuirea frecventa a parbrizelor.

Costurile de operare pe kilometru vor fi cu 20% mai scazute decat cele ale unui camion diesel obisnuit, iar garantia oferita de Tesla este de 1 milion de kilometri.
Soferul va avea oricand deschisa optiunea de a conduce in convoi cu alte camioane, ceea ce ar scadea consumul si ar creste autonomia mai mult.

Lansarea productiei de serie ce trebuia sa inceapa in acest an, a fost amanata pentru anul 2020, ceea ce duce la speculatii cu privire la faptul ca inca tehnologia utilizata nu are inca fiabilitatea dorita, sau ca se doreste adaugarea unor sisteme mult mai avansate decat cele anuntate initial, sisteme ce au fost perfectionate ulterior anuntului lansarii.
Deocamdata nu avem informatii cu privire la greutatea neincarcata a camionului, dar putem banui ca imbunatatirile asteptate sunt legate de densitatea de energie a bateriilor.

Pretul de pornire al camionului este de 200.000$, comparabil cu cel al unui vehicul diesel similar, cum ar fi Mercedes Actros sau Volvo VNL.

Lasă un răspuns