3 companii din domeniul tehnologiei care nu au ținut pasul cu inovatia

3 companii din domeniul tehnologiei care nu au ținut pasul cu inovatia
Distribuie daca iti place articolul

Inovatia în tehnologie este esentiala și poate face diferența intre o companie care domina piața și este în fruntea altor companii și una falimentara. Inovația este considerată, în general, ca fiind motorul principal al creșterii economice în economia globală de astăzi. Există multiple motivații ale întreprinderilor și organizațiilor pentru a inova, între care: creșterea cotei de piață, cucerirea de noi piețe, ameliorarea calității produselor, lărgirea gamei de produse, înlocuirea produselor învechite. O companie inovativa, cu salariati creativi, impune trendul și rămâne relevanta pentru consumatori.

    Dar ce se întâmpla când o companie încetează sa inoveze și rămâne blocata în vartejul succesului imediat al unui produs trecut. Ce se întâmpla când refuza schimbarea, fie ea tehnologica, de gândire sau de paradigma? Când o companie încearcă să se axeze pe o tehnologie veche și depasita pentru a fi în top, atunci, singurul lucru logic care o să se întâmple este ca o să-și piarda poziția de jucător important. De ce? Pentru ca oamenii nu încetează sa inoveze.

    Aceasta este o lista de companii din domeniul tehnologiei care nu au știut, nu au putut, sau pur și simplu au refuzat sa vadă dincolo de succesul obținut cu un anumit produs și au fost depasite de suflul inovatiei.

 

    Kodak

Kodak a fost, de-a lungul secolului 20 cea mai mare companie din domeniul fotografic. Conceptul de instantaneu fotografic a fost introdus de Kodak, cu ajutorul aparatului de pozat Brownie, astfel ca, atunci când cineva realiza o fotografie de familie, aceea era un ‘moment Kodak’.

Pe la mijlocul anilor ‘70 compania domina vanzarile de film fotografic și de aparate foto în Statele Unite, având un procent din piața de 90 și respectiv 85 la suta. Problemele companiei au început în anii ‘80 și au culminat un deceniu mai târziu.

Deși Kodak a inventat camera foto digitala și a dezvoltat repsectiva tehnologie, compania scotand pe piața primul aparat foto digital, aceasta a pierdut startul în domeniul fotografiei digitale din cauza decizilor la nivel de management și fricii ca un aparat foto fără film ar afecta afacerea cu film fotografic.

Problema aparatului foto digital era ca nu funcționa cu film, ceea ce a reprezentat un minus în viziunea conducerii companiei care a rămas blocata în trecut și nu știut sa profite de oportunitatea crearii unui nou domeniu pe care ar fi putut să-l controleze cu ușurința.

De asemenea, concurenta cu compania japoneza Fujifilm a slăbit poziția dominanta a colosului american. Fuji a inundat piața americana cu aparate și filme ieftine și a reușit sa devină compania fotografica oficiala a Olimpiadei de la Los Angles din 1984 , devenind un nume cunoscut în piața din SUA.

 

    Xerox

Xerox ar fi trebuit să ajunga ceea ce Apple a fost în anii ‘80 și Microsoft în anii ‘90. Xerox ar fi trebuit să fie cea mai mare companie de calculatoare la nivel mondial și ar fi trebuit sa domine piața computerelor personale.

Dar conducerea companiei nu a prevăzut schimbarea modelului de lucru de la analog la digital. În 1975 compania era jucătorul dominant pe palierul fotocopiatoarelor. Cercetatorii din cadrul companiei au contribuit la inventarea tehnologiilor digitale care au devenit un lucru obișnuit în anii ‘90.

În 1969 a fost inventată imprimanta cu laser, însă managementul companiei s-a temut ca un astfel de produs ar dauna vanzarilor de copiatoare, astfel ca inventia nu a fost fructificata. IBM a scos pe piața în 1976 prima imprimanta comerciala cu laser.

Divizia de cercetare a companiei, XEROX PARC, a dezvoltat multe dintre tehnologiile cu ajutorul cărora funcționează lumea globalizata digitala de astăzi. Printre inventii putem enumera, ethernetul, computerul personal (Xerox Alto / Xerox Star), interfata grafica și paradigma de desktop, cu ferestre și pictograme, operate cu un mouse, programarea orientata spre obiect, editorul de texte. Invențiile PARC din tehnologia informației au servit timp îndelungat ca standarde pentru o mare parte din industria calculatoarelor. Multe progrese nu au fost egalate sau depășite timp decât la începutul anilor ‘90.

Din nou însă, managementul Xerox nu a fructificat aceasta pleiada de inventii care ar fi făcut din companie cea mai mare forța din zona tehnologiilor digitale din cauza fricii ca noua abordare ar duce la scaderea profitabilitatii fotocopiatoarelor și din lipsa de viziune a ceea ce a însemnat viitorul sistemelor de birou. Compania Apple a reușit sa „fure” ideea de desktop digital al celor de la Xerox fapt ce a dus la lansarea pe scara larga a computerelor personale cu interfata grafica.

 

    Compaq

Pe la mijlocul anilor ‘90, timp de cinci ani de zile, Compaq (Compatibility And Quality) era cel mai mare producător de calculatoare din lume. Compania fondată în 1982 a produs primul PC compatibil IBM în mod legal, Compaq Portable. Calculatorul a avut un succes extraordinar.

Compania a continuat sa produca calculatoare compatibile IBM, iar în 1989 aceasta era atât de influenta în lumea informaticii, ca specialistii vorbeau de programe și calculatoare „compatibile cu Compaq”. În ianuarie 1998 Compaq era la apogeu.

Directorul general, Eckhard Pfeiffer, a prezis ca duopolul Microsoft / Intel (Wintel) va fi înlocuit de „Wintelpaq”. Nu a fost să fie. Un prim pasa care a dus la căderea companiei din piața calculatoarelor a fost achiziția gigantului DEC, pentru 9 miliarde de dolari în 1998. Această achiziție a făcut ca Compaq sa devina cel de-al doilea mare producător de calculatoare din lume din punct de vedere al veniturilor, dupa  I.B.M.

Cu toate acestea managementul companiei nu a știut ce să facă cu noul brand achizitionat, existand diferente intre culturile celor doua companii, nereusind sa integreze eficient noile achizitii. Compaq a dominat piața PC-urilor cu ajutorul preturilor sale scăzute, dar brandul Dell venea puternic din spate, datorită strategiei sale, de a vinde direct către utilizatorul final, eludand lanturile de magazine. La începutul noului mileniu compania a fost grav afectată de bula dot-com, care a făcut ca vanzarile de calculatoare sa scada. De asemena, au acumulat datorii de 1,7 miliarde de dolari.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *